Wyniki wyszukiwania

Filtruj wyniki

  • Czasopisma
  • Autorzy
  • Słowa kluczowe
  • Data
  • Typ

Wyniki wyszukiwania

Wyników: 1
Wyników na stronie: 25 50 75
Sortuj wg:

Abstrakt

Don Quichotte, an opera by Jules Massenet to a French libretto by Henri Cain first performed in 1910, is one of the most suggestive examples of a transposition of a literary theme to musical theatre and of a creative adaptation of a literary source-text into an operatic libretto. This article explores the manner in which the opera creates a musical portrait of the main character and presents an interpretation of the opera’s narrative. The analysis is conducted on two levels, textual (the libretto) and musical (the score). The conclusion, apart from its summarizing function, offers an answer to the question about the attractiveness of the Don Quixote theme for musical adaptations.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Małgorzata Sokalska
1
ORCID: ORCID
Ryszard Daniel Golianek
2
ORCID: ORCID

  1. Wydział Polonistyki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków
  2. Wydział Nauk o Sztuce, Instytut Muzykologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji