Search results

Filters

  • Journals
  • Keywords
  • Date

Search results

Number of results: 5
items per page: 25 50 75
Sort by:
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

This article is an attempt to assess the role of arts- and-culture journalism and literature published in Jerzy Giedryc's Kultura as a vehicle of the political programmes espoused by the authors who could be regarded as the magazine's inner circle. An analysis of 637 issues of the monthly, generally known as Paryska Kultura, as it was published from 1947 until 2000 by the Instytut Literacki in Paris, shows that c. 65% of its East and/versus West themed content deals with history and culture, i.e. 1174 items of this kind feature Ukraine, Lithuania and Belarus, and 663 items focus on Germany.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Lublin jest pierwszym polskim miastem, które zostało wybrane Europejską Stolicą Młodzieży (w 2023 roku). Nadawany przez Europejskie Forum Młodzieży tytuł ma na celu wspieranie pozycji młodych ludzi, promocję ich udziału w życiu społecznym i wzmacnianie tożsamości europejskiej.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Kto i co buduje podmiotowość Polskiej Akademii Nauk? Są to ludzie, instytucje i ideały.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1 2 3
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  2. Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
  3. Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Tożsamość, reputacja, system wartości, doświadczenie, relacje z instytucjami to tylko niektóre elementy budujące markę Polskiej Akademii Nauk.
Go to article

Authors and Affiliations

Iwona Hofman
1 2 3
ORCID: ORCID

  1. Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  2. Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
  3. Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN

This page uses 'cookies'. Learn more