Wyniki wyszukiwania

Filtruj wyniki

  • Czasopisma
  • Autorzy
  • Słowa kluczowe
  • Data
  • Typ

Wyniki wyszukiwania

Wyników: 9
Wyników na stronie: 25 50 75
Sortuj wg:

Abstrakt

Słownik prezentujący 226 biogramów osób pełniących funkcje redaktorów naczelnych, dziennikarzy, redaktorów odpowiedzialnych i bliskich współpracowników określanych przez redakcje periodyków pomorskich mianem redaktorów powstał w oparciu o literaturę przedmiotu oraz źródła przechowywane w archiwach kościelnych, państwowych, bibliotekach, urzędach stanu cywilnego. Zgodnie z przyjętym schematem budowy hasła, odtworzono bieg życia poszczególnych osób.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Grażyna Gzella
ORCID: ORCID

Abstrakt

W kreowaniu świadomości pokoleniowych i w powstających programach literackich odegrały ważną rolę periodyki młodoliterackie, jak np. „Sztuka i Naród” (1942–1944), „Walka”, „Inaczej” (1945), „Pokolenie” (1946–1947), „Nurt” (1947), „Po Prostu” (1949–1955), „Wyboje” (1956–1957), „Zebra” (1957–1958), „Orientacja” (1965–1971) „Nowy Wyraz” (1972–1981) i inne. Opis zjawiska „czasopismo młodoliterackie” pozostaje w wielorakich uwikłaniach: pokoleniowych i historycznych.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Andrzej Buck
ORCID: ORCID

Abstrakt

Artykuł ma na celu omówienie rozwoju prasy kobiecej, tworzonej w pierwszej połowie XIX wieku. Komparatystyczne badania pozwalają zauważyć, że w epoce romantyzmu we Francji, w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych kobiety chętnie włączały się w pracę redakcyjną, łącząc ją najczęściej z działalnością literacką. W szkicu omówiona została działalność publicystyczna trzech autorek: Delphine de Girardin, Wandy Maleckiej oraz Margaret Fuller. Nakreślone badania wykazały, że choć dziennikarki chętnie drukowały prace romantycznych i preromantycznych twórców, w swej publicystyce często czerpały jeszcze z oświeceniowych wzorców.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Edyta Żyrek-Horodyska
ORCID: ORCID

Abstrakt

W bieżącym, 2019 roku przypada jubileusz pięćdziesięciolecia Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego. Wieloletnia aktywność organizacji oraz różnorodność podejmowanych przedsięwzięć, nawet w ujęciu ogólnym pobudza do refleksji: 1) regularne periodyki; 2) powielane maszynopisy, biuletyny; 3) programy festiwali (broszury festiwalowe); 4) inne (druki, publikacje akcydentalne, plakaty). Celem artykułu jest ukazanie mechanizmów promocji PSJ oraz jego inicjatyw i ewolucji medialnych (tu: prasowo-wydawniczych) sposobów dotarcia do fanów jazzu.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Artur Mariusz Trudzik
ORCID: ORCID

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji