Wyniki wyszukiwania

Filtruj wyniki

  • Czasopisma
  • Autorzy
  • Słowa kluczowe
  • Data
  • Typ

Wyniki wyszukiwania

Wyników: 3
Wyników na stronie: 25 50 75
Sortuj wg:
Słowa kluczowe cost fee investment mining operation

Abstrakt

The fact that mines have to be established at the place where they are located without having a chance to choose a location brings out area usage conflicts with areas that need to be protected. In fact, forestlands are most common in these overlapping areas in Turkey. In order to perform mining activities in this overlapping forestlands, mining enterprises in Turkey receive forest land permit fees (FLPF), reforestation fees, rehabilitation fees + security deposit of conformity to the environment (SDCE), and other fees. In order to determine the share of these costs in mining investments and operating costs (OC) and to bring a solution proposal so that these costs do not pose a risk of loss of the investment in the mining enterprises, questions have been asked to mining enterprises within Turkey using the “Survey Monkey” program. The averages of all forest fees determined from the answers are proportioned to the mining investment amounts (MIA) and the annual average OC of each mining company responding to the Survey.

Thus, the distribution criteria of different forest fees that are required to be paid by the mining enterprises in order to carry out mining operations in the forestlands in Turkey and their distribution on the basis of mineral groups were analyzed. In this calculation, it was suggested that all the fees in Turkey should be reduced to a more reasonable degree by suggesting solutions regarding the calculation method envisaged by the FLPF, which has a very high share. Otherwise, the result of these rates shows that the costs of forest land-use for mining stipulated by the legislation in Turkey are quite high compared to other countries, and that the current mining investments can have difficulty in maintaining their economic operability in the presence of these required costs.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Taşkın Deniz Yildiz

Abstrakt

Potrzeba zabezpieczenia zapotrzebowania na pierwiastki ziem rzadkich stała się podstawą do zaliczenia ich w ustawie o nowelizacji Prawa geologicznego i górniczego w 2018 r. do kopalin, które są objęte własnością górniczą przysługującą Skarbowi Państwa. Wprowadzona została opłata za ich wydobywanie (opłata eksploatacyjna) w wysokości 500 zł/kg. Oba rozwiązania zamiast sprzyjać wykorzystaniu ziem rzadkich ze źródeł krajowych stanowić będą dla niego barierę. Termin „pierwiastki ziem rzadkich” jest nieprecyzyjny i może rodzić nieporozumienia. Ich kopaliny mieszczą się w zakresie pojęcia „rudy metali”, które są objęte własnością górniczą. Pierwiastki ziem rzadkich występują też jako składniki towarzyszące w innych kopalinach i ich odzysk jest możliwy dopiero w trakcie przetwarzania tych kopalin poza zakładem górniczym. Wówczas obciążanie ich wydobycia opłatą eksploatacyjną staje się wątpliwe. Ustalona opłata eksploatacyjna jest niewspółmiernie wysoka w stosunku do kosztów pozyskania kopalin ziem rzadkich i korzyści finansowych z ich wydobycia.

Ocena skutków nowelizacji Pgg skłania do:

- postulowania wymieniania w nim kopalin, których użytkowanie przysługuje właścicielowi nieruchomości gruntowej, a nie wymienionych jako przysługujących Skarbowi Państwa,

- głębszej refleksji przy stanowieniu przepisów Pgg, wstępne ich formułowanie przez osoby kompetentne w dziedzinie geologii i górnictwa i dopiero następnie ich kształtowanie zgodnie z zasadami doktryny i praktyki prawniczej.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Marek Nieć

Abstrakt

Irrigation network maintenance is very important to ensure the function of irrigation run well. Therefore, maintenance fee is necessary to maintain the irrigation network. The problem is the maintenance cost of irrigation network is expensive, the second highest cost after rehabilitation costs. Thus, participation of farmers in irrigation network maintenance is essential. One of participation by farmers is in the form of regular fees. This study aims to determine the number of fees farmers are willing to pay to maintain irrigation networks through the willingness-to-pay approach. This study was conducted in the irrigation area of the Gonggang reservoir in Magetan District. The subject is farmers who use irrigation – the data collection technique used by observation, interview, questionnaire, and documentation. The data analysis technique used is the contingent valuation method with steps (1) determining the hypothetical market, (2) obtaining bids, (3) estimating average willingness to pay, (4) estimating bid curves, and (5) aggregating data. The result shows that the amount of farmers’ willingness to pay the maintenance fees for irrigation networks at Gonggang reservoir irrigation area in Magetan District by using the contingent valuation method is IDR 90,621 (USD 5.45) for each hectare for each planting period with total willingness to pay in the population of IDR 116,188,708 (USD 7,951.59) for each planting period.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Cindy Puspitasari
1
ORCID: ORCID
Joko Sutrisno
1
ORCID: ORCID
Ernoiz Antriyandarti
1
ORCID: ORCID

  1. Universitas Sebelas Maret, Faculty of Agriculture, Study Program of Agribusiness, Jalan Ir. Sutami 36 57126 Surakarta, Central Java, Indonesia

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji