Czasopismo „Wolność i Lud” było organem prasowym Stronnictwa Ludowego „Wolność” (SL „W”) ukazującym się w Londynie w latach 1948–1949 i 1953–1954. W piśmie, które przyjęło periodyzację miesięczną, propagowano najważniejsze idee z programu politycznego SL „W” oraz odnoszono się do aktualnych wydarzeń w życiu polskiej emigracji, jak i na świecie. Szczególną uwagę przykładano do propagowania idei federacji w Europie oraz do zjednoczenia polskiej politycznej emigracji. Regularnie też zamieszczano na łamach pisma informacje o wydarzeniach w Kraju, głównie dotyczące wsi i przemian społecznych oraz informacje ze świata kultury.
W latach 1989–2017 prasa kobieca była ważnym elementem polskiego rynku mediów zdominowanym przez zagranicznych wydawców. Do najważniejszych z nich należą: Bauer Media, Edipresse Polska, Burda International. Każdego roku koncerny wprowadzały nowe czasopisma. Łącznie ich liczba oscylowała w okolicach 100. Większość z nich zadomowiała się na polskim rynku prasowym i dzięki dobrej pozycji na rynku odbiorców i reklamy, generowała przychody swoim wydawcom. Autorka starała się uchwycić ilościowe przeobrażenia w segmencie prasy kobiecej, przeanalizować zaangażowanie wydawców z zagranicznym kapitałem w tę część rynku prasowego oraz uwypuklić najistotniejsze tendencje.
Przedmiotem artykułu jest analiza prasoznawcza „Dialogu. Magazynu Polsko-Niemieckiego”/„Dialog. Deutsch-Polnisches Magazin”, największego w Europie dwujęzycznego projektu prasowego, będącego forum debaty pomiędzy Polakami i Niemcami. Pomimo braku stabilności finansowej nieprzerwanie od 1987 roku wydawca „Dialogu” porusza na jego łamach aktualne polityczne, kulturowe i gospodarcze aspekty bilateralnych stosunków, przyczyniając się do lepszego zrozumienia narodów o trudnej historii.
Celem projektu była ocena percepcji i zmierzenie zauważalności różnych formatów reklam w prasie codziennej. Ocenie poddano łącznie 63 reklamy, w tym 17 w „Metrocafe”, 28 w „Gazecie Wyborczej” i 18 w „Super Expressie”. Analiza danych pozwoliła na określenie, który format reklamy prasowej przyciąga największą uwagę czytelników.
Przedmiotem artykułu są początki prasoznawstwa. Granice analizowanego okresu wyznaczyły ważne wydarzenia związane z rozwojem tej nauki. Analizowany okres podzielono na dwa krótsze. W pierwszym — deskryptywnym, w zasadzie ograniczano się do opisywania badanego zjawiska, w drugim zaobserwować było można kumulowanie wyników badań i próby wysuwania pierwszych wniosków teoretycznych. Celem artykułu jest przypomnienie dotychczasowych ustaleń oraz doprecyzowanie i weryfikacja niektórych ich elementów.
Artykuł stanowi przyczynek do badań nad dziejami konspiracyjnej prasy polskiej lat 1939–1945. Dotyczy głównych kręgów tematycznych występujących w piśmie wydawanym w Krakowie przez Stronnictwo Demokratyczne „Prostokąt”. „Jutro Polski. Biuletyn Informacyjny” ukazywało się w latach 1940–1942, dwa — trzy razy w tygodniu, jako gazeta o charakterze informacyjno-programowym. Na jego zawartość składały się interesująco zredagowane wypowiedzi i komunikaty o sytuacji na frontach walk, relacje z wydarzeń rozgrywających się na arenie międzynarodowej, różnorodne doniesienia z okupowanego kraju, publicystyka programowa zawierająca wizję ustrojową przyszłej Polski.