@ARTICLE{Tereszkiewicz_Anna_The_2019, author={Tereszkiewicz, Anna}, number={No 1}, pages={41-59}, journal={Kwartalnik Neofilologiczny}, howpublished={online}, year={2019}, publisher={Wydział I Nauk Humanistycznych i Społecznych PAN i Uniwersytet Warszawski}, abstract={Niniejsza analiza jest poświęcona cechom językowym tweetów występujących w interakcji z klientami na profilach angielskich oraz polskich firm. Analiza obejmuje badanie struktury tweetów, frekwencji słów, występowania elementów nieformalnych i niestandardowych, błędów językowych, użycia emotikonów oraz hashtagów. Badanie porównuje język stosowany przez reprezentantów firm angielskich oraz polskich i wyszczególnia szereg podobieństw oraz różnic pomiędzy analizowanymi korpusami. Cechą wspólną dla tweetów angielskich i polskich jest wysoka frekwencja aktów grzecznościowych oraz struktur odzwierciedlających nakierowanie na klienta w dyskursie. Różnice dotyczą frekwencji występowania i użycia języka nieformalnego, struktur niestandardowych, emotikonów oraz hashtagów, jak również struktury i złożoności tweetów. Badanie wskazuje na niższy poziom formuliczności i większą indywidualizację interakcji na polskich profilach.}, type={Artykuły / Articles}, title={The language of English and Polish corporate tweets – a corpus analysis}, URL={http://czasopisma.pan.pl/Content/110396/PDF/KN%201-19%204TERESZKIEWICZ.pdf}, doi={10.24425/kn.2019.126503}, keywords={Twitter, profile korporacyjne, język, formalność, analiza kontrastywna}, }