@ARTICLE{Jasiński_Andrzej_H._Komunikacja_2023, author={Jasiński, Andrzej H.}, number={No 3}, journal={Studia Socjologiczne}, pages={135-158}, howpublished={online}, year={2023}, publisher={Instytut Filozofii i Socjologii PAN}, publisher={Komitet Socjologii PAN}, publisher={Wydział Socjologii UW}, abstract={Głównym celem pracy jest ocena aktualnych doświadczeń polskich instytutów badawczych w komunikacji ze społeczeństwem. Główna hipoteza badawcza zakłada, że w instytutach niedoceniana jest potencjalnie duża ranga komunikacji nauki ze społeczeństwem. W artykule są przedstawione rezultaty studiów literatury oraz wyniki badania empirycznego przeprowadzonego metodą ankietową wśród 38 instytutów badawczych w Polsce. Podstawowe ustalenia pozwalają wnioskować, że nie ma jeszcze ugruntowanej teorii komunikacji na linii nauka – społeczeństwo. Komunikacja badanych instytutów ze społeczeństwem jeszcze nie stanowi priorytetu w ich działalności. Komunikacja ta powinna być działalnością planową, wyodrębnioną organizacyjnie i odpowiednio finansowaną, powinna być ona ważnym elementem strategii rozwoju każdego instytutu. Tam, gdzie jest to uzasadnione, należałoby utworzyć jednostkę organizacyjną instytutu, zajmującą się komunikacją ze społeczeństwem, a także z sektorem biznesu, jako że w praktyce trudno traktować te sfery rozdzielnie.}, type={Artykuły / Articles}, title={Komunikacja instytutów badawczych ze społeczeństwem w Polsce: Przegląd literatury i wyniki ankiety}, URL={http://czasopisma.pan.pl/Content/128737/PDF-MASTER/Studia_Socjologiczne_2023_nr3_s.135_158.pdf}, doi={10.24425/sts.2023.147164}, keywords={komunikowanie, instytuty badawcze, nauki}, }