Lublin jest pierwszym polskim miastem, które zostało wybrane Europejską Stolicą Młodzieży (w 2023 roku). Nadawany przez Europejskie Forum Młodzieży tytuł ma na celu wspieranie pozycji młodych ludzi, promocję ich udziału w życiu społecznym i wzmacnianie tożsamości europejskiej.
Ozjawiskach zachodzących w internecie i interakcjach między jego użytkownikami opowiada prof. dr hab. Dariusz Jemielniak, wiceprezes Polskiej Akademii Nauk.
Skuteczna resocjalizacja osób młodych stawia na działania interdyscyplinarne, wspierające indywidualne kompetencje i uczące odporności na czynniki stresogenne.
Instytut Paleobiologii im. Romana Kozłowskiego Polskiej Akademii Nauk w Warszawie
Instytut Paleobiologii im. Romana Kozłowskiego Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, Państwowe Muzeum Przyrodnicze Narodowej Akademii Nauk Ukrainy we Lwowie
Istotnym zadaniem Polskiej Akademii Nauk jest wspieranie rozwoju młodych naukowców przez angażowanie ich w różne inicjatywy, m.in. te związane z funkcjonowaniem PAN.
Stacja badawcza Polskiej Akademii Nauk w Kosewie Górnym przechodzi gruntowną modernizację. Zmiana, która tam następuje, jest wynikiem dobrze przemyślanej strategii dającej temu miejscu zupełnie nowe możliwości rozwoju i oddziaływania zarówno na przestrzeń naukową, jak i na lokalną społeczność. W najbliższym czasie będziemy świadkami dynamicznego rozwoju ośrodka, który otrzymał impuls do ponownego rozkwitu.
Wydział Technologii Chemicznej Politechnika Poznańska, Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Poznaniu, Sieć Badawcza Łukasiewicz; Kansai University w Osace
Zmiany w wymiarze sprawiedliwości wobec nieletnich zachodzące w cieniu brazylijskiej dyktatury wojskowej składają się na ponurą opowieść, w której sztukę wykluczenia doprowadzono do perfekcji.
Współczesne technologie pozwalają na obrabianie i przechowywanie ogromnych ilości danych badawczych. Dzięki rozwojowi technik komputerowych wszyscy możemy mieć do nich łatwy dostęp.
W nieskończonym tańcu Wszechświata jeden z najbardziej nieuchwytnych i fascynujących konceptów to entropia i strzałka czasu. Wielkości te określają ruch ku chaosowi i nieuporządkowaniu w naszym świecie oraz nieodwracalną, jednokierunkową naturę czasu.
Tym, co odróżnia childhood studies od innych dyscyplin, w których prowadzi się badania z udziałem niepełnoletnich, jest przekierowanie uwagi z przyszłości dzieci na dokładne przyjrzenie się ich teraźniejszości.